Välkommen till Björbäck Ryttarförening

Vill du bli medlem i vår förening?

Om du är intresserad av att bli medlem i Björbäcks ryttarförening så kan du betala in avgiften på vårt bankgiro5713-1328 eller swisha på nr:123 276 1781

Medlemsavgift 2024

Senior 400 kr

Junior 300 kr

Familj 1000 kr

Maila dina uppgifter:

(detta gäller både nya och gamla medlemmar)

Namn
Familjemedlemskap ska allas namn lämnas

Mailadress
Personnummer

Så vi kan registrera Er som medlemmar och er försäkring genom Ridsportförbundet ska gälla

Medlemstidningen Häst & Ryttare. Läs mer här

Olycksfallsförsäkring för dig som rider

Du som är medlem i en förening som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet är olycksfalls försäkrad i Folksam.

Försäkringen ger dig ett bra grundskydd om du råkar ut för en skada när du rider och är en medlemsförmån framtagen i samarbete med Svenska Ridsportförbundet.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar under:

• aktivitet anordnad av Svenska Ridsportförbundet, dess distriktsförbund, medlemsförening eller i samverkan med medlemsförening.

• enskild ridning och träning.

• direkt färd till och från verksamhet enligt ovan.

Om träning/tävling anordnas på annan ort än hemorten (även utomlands) gäller försäkringen också under resor och vistelse i samband med sådan resa.

Anmäl skada så här

Är du medlem eller målsman och vill anmäla en olycksfallsskada? Ring 0771-950 950 – säg att du är medlem i Svenska Ridsportförbundet. Du kan också anmäla olycksfallsskada på folksam.se/ridsport

Om du har övriga frågor så kan du skicka e-post tillmonica@domestorp.se- du kan givetvis ringa också, prova att nå vår styrelse på nummer: 070-512 60 20

Anläggnings kort(per person):

Anläggnings kort är personligt

Helår 1500 kr

Halvår 900 kr

Vinterperiod Oktober - Mars - 1200 kr

Anläggnings avgift per gång:

Avgift om man ej har anläggnings kort men vill använda anläggningen enstaka tillfällen.

Medlem: 75 kr

Icke medlem: 150 kr

Anläggnings regler
Björbäcks Ryttarförening

Ridhjälms används vid all ridning på anläggningen ute som inne

För att rida eller på annat sätt träna häst krävs anläggnings kort eller avgift per tillfälle.
Gäller hela anläggningen

Gräsbanan får endast användas vid tävling och organiserade träningar.
Övrigt eller bokning kontakta styrelsen.

För att hålla nere kostnaderna för underlaget är det ryttarens skyldighet att mocka efter sin häst gäller både ute och inne.

Longering och tömkörning får endast ske då man är ensam eller överens med övriga ryttare på bana eller i ridhuset. Håller Ni på med unghäst eller av annan anledning vill longera eller tömköra, kontakta styrelsen, så bokar vi upp en tid i manegen.

Viktigt att alla håller rent och snyggt, upptäcker Ni någon skada eller liknande är det allas skyldighet att åtgärda eller kontakta styrelsen och ge dom informationen.

Håll koll på Facebook där ser Ni vad som är på gång, vilka tider anläggningen eller olika banor är bokade.

Grusbanan:
Plast hinder finns året om på grusbanan och dom ska läggas upp i skållorna vid lämnande av banan så dom inte förstörs.
Övriga hinder kontakta styrelsen.

Ridhuset:
Knacka och invänta svar innan Ni går in.
Håll till höger, den som rider på volt håller sig innanför spåret. Skritta innanför spåret om Ni är flera. Ta hänsyn och försök läsa av varandra. Räfsa till ojämnheter och mocka.

Den som bryter mot reglerna kan styrelsen avstänga från anläggningen på kortare eller längre tid.

Anläggningen

Björbäcks RF:s anläggning ligger i utkanten av Våxtorps samhälle.
Anläggningen omfattar en ett ridhus med servering som är öppet tävlingsdagar, sekretariat, domartorn och klubbrum.
Stor gräsbana och flera grusbanor.
Längs Ridhusets långsida ligger våra tävlings boxar.

Fritt fram för dig som betalt anläggnings avgift

Anläggningen är öppen för ryttare som har betalat anläggnings avgift.

Vid all ridning på anläggningen är det obligatoriskt att använda hjälm.

Ridhuset!

Allt hinder material som har använts i ridhuset ska plockas bort och läggas upp innan du lämnar anläggningen.

Grusbanorna!

Hindren på stora grusbanan ska läggas upp så dom inte ligger på marken när du lämnar banan.

Gräsbanan får bara användas under sommaren och efter anläggnings ansvarigas anvisningar.

Hopptävlingar:

Vår sommar tävling går på gräsbanan med fram ridning på grusbanorna.
Våra pay and jump under vintern går i ridhuset med framridning på grusbanorna.

Dressyrtävlingar:

Vår sommar tävling går på grusbanor med fram ridning på grusbanorna.
Våra pay and ride under vintern går i ridhuset med fram ridning på grusbanorna.